Методична скарбничка

Методична скарбничка

Розумна чи обдарована дитина: у чому відмінність?
У США на бампері машин іноді можна побачити наклейку з написом «Моя дитина – честь школи!». Припустимо, наклейка отримана. Дитина розумна. Але чи обдарована вона? Хочете вірте, хочете ні, але різниця є.

Детальніше ....
 


АКАДЕМІЧНА ОБДАРОВАНІСТЬ
Тривалий час обдарованість асоціювалася виключно з високими інтелектуальними здібностями людини. Згодом на підставі наявних наукових результатів та під дією певного соціально-політичного тиску в теорії і практиці розширюється сфера прояву людської обдарованості. Крім інтелектуальної, набувають вжитку академічна, творча, соціальна, рухова тощо. Серед сфер прояву обдарованості окремо виділяється інтелектуальна та академічна обдарованість.  
Детальніше ...

 АСПЕКТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ

Виявлення обдарованих дітей

Виявлення, розпізнавання великих можливостей розвитку дитини в майбутньому є важливою проблемою педагогічних працівників. Існує багато методик, які допомагають пізнати творчу, обдаровану дитину з креативністю її мислення. Зокрема: 

  
Глосарій  Детальніше... 

Критерії обдарованості  Детальніше...


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 
щодо організації роботи з обдарованими дітьми школи І ступеня 
 Розбудова державності в Україні зумовила нові тенденції в розвитку освіти. З'явилася нагальна потреба суспільства у творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально, творчо і духовно розвинених громадянах. 
Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей - стільки й здібностей, які залежать від психолого-фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім'ї та школи. 



Основні напрями виховання обдарованих дітей
 1. Формування особистості. Виховання творчої особистості, здатної до діяльності в новій економічній ситуації, розвиток її обдарувань, талантів. 
2. Розвиток інтелекту. Розвиток пам'яті, мислення, спостережливості, уяви, уважності. Продовження розумової діяльності за межами заданої ситуації. 
3. Розвиток творчості. Здатність продукувати нові ідеї, гіпотези, знаходити нетрадиційні способи вирішення проблемних задач, виявляти при цьому оригінальність, винахідливість. 
4. Виховання духовності, загальнолюдської моралі. Ідеї добра, правди, краси, справедливості, совісті, людської гідності, патріотизму, любові, інших доброчинностей. 

Пам’ятка вчителю для роботи з обдарованими дітьми  Детальніше ...
 

Перелік орієнтованих заходів  Детальніше ...

Поради педагогічному працівнику   Детальніше...


Принципи виховання обдарованих дітей    Детальніше... 


Принципи педагогічної творчості вчителя, реалізація яких сприяє творчому розвитку особистості 

Принцип суб'єктивності навчання і виховання передбачає визнання слухача як суб'єкта педагогічної взаємодії, використання вчителем у процесі навчання і виховання переважно діалогічних форм комунікативної взаємодії із слухачем. 




Проблеми обдарованих дітей
1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини. 

Програма спостереження на уроці за здійсненням
розвитку мислення учнів
(Орієнтовна) 
1. Загальні відомості про урок (тема, мета, завдання, роль, місце в системі тощо). 
 Детальніше...


Рекомендації для організації роботи з обдарованими учнями
1. Інтелектуальна сфера Обдарована дитина вирізняється гарною пам’яттю. мисленням, допитливістю, добре розв’язує різні задачі, зв’язно викладає свої думки, може мати здібності до практичного застосування знань.

Рекомендуємо в роботі з обдарованими учнями    Детальніше...

          Тест "Не проґав вундеркінда"     Детальніше.....


Тест визначення ступеня сформованості творчих здібностей

Для визначення рівня сформованості творчих здібностей потрібно уважно прочитати наведені нижче пункти і проти кожного з них поставити слово "так", якщо твердження збігається з думкою про себе, або "ні", якщо не збігається. 
  Детальніше ...


ТО ЩО Ж ТАКЕ "ОБДАРОВАНІСТЬ"? (Калейдоскоп тлумачень)
                                                              Детальніше... 



"Шкільні" типи обдарованих дітей
1. "Найкращий" учень. Всі його люблять, робить те, що йому кажуть і як. Любить подобатись. 
Детальніше... 


ЯК РОЗВИВАТИ ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ

1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо. 
2. Підкреслюй інтерес дітей до нового. 
         Детальніше ...
 
ЯКОСТІ, ЯКИМИ МАЄ ВОЛОДІТИ ВЧИТЕЛЬ ДЛЯ РОБОТИ
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Немає коментарів:

Дописати коментар